Har också huggit tag i det faktum att ödets fångar så långt saknat karaktärsspelande i mekaniklistan. Aktörerna blir egentligen bara belönade med hard cash för att sträva mot sitt öde. För att få extraresurser krävs det ju bara att man sitter med runt bordet. Detta var egentligen anledningen till att jag grävde ned mig i LB från början. Tanken just nu är att man måste spela ut vissa karaktärsdrag för att få del i ER-belöningar. Dock gjorde det systemet spretigare än innan, eftersom jag skulle bli tvungen att lägga till karaktärsdrag, personlighet eller liknande. MEN, om jag parar ihop resurser med karaktärsdrag för jag båda i ett och ger bara resurserna ytterligare en aspekt, utan att addera ett subsystem till. Målet just nu är att skriva ihop ett antal resurser som svara mot följande kriterier:
- ska kunna användas som ett färdighetsområde för att lösa flera vanligt förekommande hinder
- ska kunna användas praktiskt, teoretiskt och socialt
- ska kunna fungera som ett karaktärsdrag som kan spelas ut och ge ER
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar